Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hieronder vind je onze veel gestelde vragen die op dit moment gaan over het proces van het opstarten van FinancieelGezond.nl. Zodra we meer vragen van onze relaties krijgen gaan we deze op deze website bijwerken.
Vragen over mijn account
Klik in het loginscherm op de knop 'Wachtwoord vergeten' om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
Ja, dat kan en is aan te raden omdat het om je persoonlijke gegevens gaat.
Je kunt Financieel Gezond instellen met een dubbele toegangscontrole, de zogenaamde 2FA of Two Factor Authentication. Behalve een wachtwoord krijg je een extra code op je smart phone die je moet invoeren in het inlogscherm.
Zo werkt het: Stap 1. Installeer een authenticator app op je smart phone, bijvoorbeeld Google Authenticator of Authy. Stap 2. Zet in je Profiel het vinkje aan in het vakje 2FA. Stap 3. Scan de code die in beeld verschijnt met de authenticator app op je smartphone. Stap 4. Voer de zescijferige code die de app toont in in het inlogscherm van Financieel Gezond.
Financieel Gezond en de authenticator app zijn nu gekoppeld en je account is dubbel beveiligd. De volgende keer dat je inlogt, volg je alleen Stap 4.
Al jouw gegevens worden versleuteld opgeslagen. Het aantal personen dat hier toegang toe heeft is zeer beperkt. Deze personen hebben hiervoor een geheimhoudingsovereenkomst moeten tekenen die voldoet aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Vragen over het ophalen van persoonlijke gegevens
Dat is mogelijk.
Wel dien je de hele Ockto reis nogmaals te doorlopen, voor jezelf en voor jouw partner.
Login op financieelgezond.nl met je emailadres en wachtwoord.
Klik rechtsboven op het pulldown menu onder je naam.
Selecteer: "Mijn account" > "Data ophalen" > "ja, nodig mijn partner uit om .... toe te voegen" > Scan de QR-code.
Het is belangrijk dat de werknemer eerst zijn/haar gegevens ophaalt, daarna de partner.
Hierbij een aantal tips:
Zorg dat de SMS-code van je digid is geactiveerd. Mocht je dit nog niet gedaan hebben ga dan naar https://digid.nl/inloggen of doe dit via de DigiD app, gebruik de volgende link voor uitleg: https://ockto.eu/sms-verificatie-activeren-met-de-digid-app
Zorg dat je bekend bent bij "MijnOverheid.nl" door eenmalig in te loggen op die site. https://mijn.overheid.nl/
Ockto werkt met DigiD, zorg dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord bij de hand hebt.
Ockto werkt (nog) niet met de DigiD app, weet je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet klik dan op de volgende link voor uitleg hoe je deze kunt opzoeken. https://ockto.eu/gebruikersnaam-wachtwoord-aanpassenmet-de-digid-app